hannahaustralie.reismee.nl

Plannen

Hee lieve lezer :)

Vandaag zit ik precies een maand down under en het gaat goed met me! Ik zit inmiddels helemaal in het werkritme hier en heb al erg veel zin om verder te reizen dadelijk. Gelukkig hebben we de regenachtige dagen even achterwege gelaten en is het nu tijd voor zonovergoten dagen. Gisteren heb ik helaas iets té veel van de zo'n genoten en nu ben ik dus behoorlijk rood. Maar hopelijk wordt al het rode dadelijk mooi bruin en kan ik weer snel goed slapen (zonder telkens wakker te worden van de pijn).

Dit verhaal heet plannen en dus ga ik het eens even over m'n plannen hebben! 14 april is m'n laatste werkdag bij PPP (Peppercorn Park Picton). Ik werk dus nog 3 weekjes hier en dan heb ik hier in totaal 7 weken gewerkt. Op 15 april vertrekken Sharon en ik naar Sydney. Daar gaan we zo'n 4 dagen spenderen om een paar leuke dingen te doen en mooie stranden en parken te zien. We moeten nog even uitzoeken of er tussen Sydney en Melbourne niet-te-missen locaties zitten. Dan weten we namelijk of we een campervan vanaf Sydney of vanaf Melbourne gaan reserveren om te huren (anders reizen we namelijk met de bus direct van Sydney naar Melbourne).

Vanuit Melbourne gaan we dan per campervan de Great Ocean Tour doen. Deze loopt van Melbourne naar Adelaide. En wat moet ik natuurlijk doen als ik in Adelaide ben? Naar de Mcleods daughters' set uiteraard! ???? Inmiddels zitten we dan begin mei en dan vlieg ik naar Cairns (noordoosten in Australië). Dit schijnt een hele leuke plaats te zijn dus ik ben benieuwd. Het enige gekke is dat je daar niet in de zee mag zwemmen omdat het 'stingers-season' is. Dit betekent dat er dodelijke mini kwallen in het water zwemmen. Als ik het Great Barrier Reef wil zien dan moet ik dus ook een 'stingers-suit' aan zodat ik niet dood gestoken wordt :o

Vanaf Cairns reis ik richting Brisbane wat m'n eindbestemming zal zijn. Onderweg wil ik graag de whitsundays, Fraser Island en de Gold Coast bezoeken. Prachtige witte stranden en helderblauwe wateren dus! Daar kijk ik echt naar uit. Misschien kan ik ook nog ergens whale-spotten! Schijnbaar mag ik Byron Bay niet missen tijdens m'n reis, dus wellicht reis ik vanaf Brisbane nog 4 uurtjes per bus naar beneden om dat te zien (mooie stranden en mega golven!).

Als het goed is, dan is het aan het eind van m'n reis eind mei en dan zal ik weer terug naar ons kikkerlandje vliegen. Hopelijk ben ik dan bruiner dan jullie! ???? Ik heb afgelopen weekend een super mooie en professionele Canon camera gekocht. Klaar om prachtige foto's te maken dus! En natuurlijk heb ik hier de komende jaren ook nog veel plezier van en kan ik het waarschijnlijk ook goed voor m'n toekomstige communicatie-job gaan gebruiken ;)

Komend weekend staan er leuke dingen op de planning! Vrijdag en zaterdag gaan we naar Camden voor de 'still a country show' (wilde paarden races, mini varken races, typische country-western markt, schaap scheren, showjuping en de niet te missen Rodeo! (En nog veel meer maar dit zijn de gaafste dingen^^). Daar kan ik dus mooi m'n camera gaan uittesten! Op zondag hebben we dressuurwedstrijd en dan zal ik met Johnson en Lissie 2 proeven gaan rijden. Foto's volgen dus nog! :)

See ya!

Reacties

Reacties

Maggie

Dat klinkt als een aantal vakanties aan elkaar;) Spannend allemaal.
Zelf ga ik al wel wat opzoeken over de "Great Barrier Greef", want ik vind dat wel
heel eng klinken. Misschien moeten we je daar nog van proberen af te houden?
Heel veel plezier dit weekend. xx

Lienke

Hoi Hannah!
Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en mooie plannen heb je gemaakt! Ik heb het stuk tussen Sydney en Melbourne over geslagen dus daar kan ik je helaas geen tips over geven maar de rest is zeker de moeite waard! X

Hannah

Thanks Lienke! :)

Mam; Haha, nou ik denk niet dat ze mensen in het reef laten als het gevaarlijk is. Maar ik hoor van veel mensen dat het inmiddels helemaal grijzig is geworden en heel duur, dus wellicht skip ik het. Even kijken als ik daar ben dus! :)

opa en oma.

zo te lezen gaat het goed met jou. met ons is ook alles goed ik heb een scootmobiel gehuurd.
geweldig wat je doet SCHAT. hopen we dat je het in Limburg ook nog mooi vindt. kusjes van oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!