hannahaustralie.reismee.nl

Wintertijd

Aaaaaah dit gaat de verkeerde kant op jongens! We zitten in wintertijd! (+8 uur nu dus ten opzichte van Nederland). Iedereen spreekt hier over 'winter is coming', maar dat begin je ook best wel te merken helaas... De herfst slaan ze hier blijkbaar over. Jammer genoeg is ons huisje slecht geïsoleerd en dat beginnen we behoorlijk te voelen. 's nachts koelt het af naar ongeveer 10 graden, en hoewel ik weet dat het nu ongeveer dezelfde temperaturen zijn waarop ik in Nederland het idee zou krijgen om een Hoegie op het terras te gaan drinken, zit ik nu met een kop warme chocomel, dikke trui en sjaal op de bank. Het wordt rond 6 uur al donker, dus we zitten nu in de korte dagen, terwijl het in Nederland steeds mooier wordt.. Shit :p (al ben ik blij voor degenen die daar van profiteren ;).

Over 2 weken begint mijn reisavontuur in Australië. Dan ga ik met Sharon richting het zuid-westen. Vandaag is de campervan geboekt en het is een behoorlijk luxe geworden (de enige die nog beschikbaar was..). Gelukkig wel comfort dus! We betalen er in totaal $1700 voor, voor 3 weken (excl. benzine, maar gelukkig is dat hier redelijk goedkoop). Dit wordt onze campervan: http://www.apollocamper.com/campervan-hire-popupendeavour.aspx. Mariànne (een van onze Franse collega's) reist het eerste stukje met ons mee (tot aan Jervis Bay). Op zaterdag 15 april vertrekken we naar Sydney. De woensdag daarop (19 april) gaan we onze campervan ophalen in Sydney. De eerste bestemming met ons busje is de Blue mountains. Daar willen we graag een nachtje spenderen. Als het goed is kunnen we onderweg veel gratis kampeerplaatsen vinden, dus dan betalen we voor het slapen niks extra (slapen, koken en eten doen we natuurlijk in ons busje).

De tweede bestemming is Jervis Bay. Dit moet een mooi plaatsje zijn met mooie stranden. Tussen Sydney en Melbourne schijnt ook nog een plaatsje te zijn waar je in de avond een parade van zo'n 50 van de kleinste pinguïns ter wereld kunt zien. Geen door mensen georganiseerde parade, maar een door pinguïns georganiseerde parade :p dat lijkt me wel heel grappig om te zien. Na Jervis Bay reizen we inlands richting Canberra, om vervolgens weer naar de kust naar Melbourne te reizen. Vanaf daar staat de Great Ocean Tour dus op de planning, met als eindbestemming Adelaide. We hebben van wat mensen wat mooie plaatsjes gekregen die we kunnen bezoeken, dus we moeten tijdens onze reis maar even uitvogelen wat we allemaal willen zien. De eerste plannetjes van de campervan-reis hebben we in ieder geval al gemaakt :). Op 9 mei moeten we de campervan weer inleveren in Adelaide. Daarna vlieg ik hopelijk de zon tegemoet in Cairns!

Voor komend weekend staat als het goed is weer Jump Club op de planning. Helaas werd de dressuurwedstrijd van afgelopen weekend afgelast vanwege de eerdere grote regenbuien van die week. Het was een wedstrijd op gras, dus dan zijn ze bang dat het te glad wordt voor de paarden. Nogal balen dat we hier hard voor hadden getraind en de dressuurproefjes uit ons hoofd hadden geleerd. Ik baal vooral omdat ik dus niet al die dure wedstrijdkleding had hoeven kopen, die ik over 2 weken naar huis ga sturen. Als soort alternatief organiseren we ons eigen mini wedstrijdje op stal. We gaan aanstaande woensdag onze proefjes in vol wedstrijdornaat showen aan de baas. Zo kan ze zien hoe hard we met de paarden gewerkt hebben en hoe de paarden vooruit zijn gegaan (en hebben we niet helemaal voor niks die wedstrijdkleding gekocht :p). Ondertussen gaan we daar ook foto's van maken zodat de baas deze kan gebruiken voor de verkoop van de paarden.

Oehja vergeet ik dit bijna te schrijven!; afgelopen weekend zijn we dus naar Camden geweest voor de 'Still a country show'. Dat was echt heeeeeel erg gaaf! Ik heb daar voor het eerst in m'n leven een Rodeo gezien, op zowel paarden als stieren!! (zie foto's). Echt ongelofelijk hoe die cowboys op die geflipte beesten bleven zitten. Ik doe het ze niet na! Voor degene die zich het afvragen; ze doen een riem om het dier die de ballen afknijpt, waardoor ze als een gek gaan bokken. Er rijden dan telkens een paar cowboys in de rodeo ring die de stier of het paard z.s.m. gaan vangen (nadat de deelnemer er vanaf is gevallen) om die riem af te doen zodat het beest geen pijn meer heeft en stopt met gek doen. Best zielig voor de beestjes dus, maar mensen willen vertier :p Naast de rodeo hebben we ook een mini varkentjes race gezien, alpaca's en mega grote stieren geaaid en onze ogen uitgekeken tijdens de Brumbee race waarbij een paar cowboys en groep galopperende wilde paarden (Brumbee's dus ;) over een parcours moest drijven. Barrel race (western sport waarbij je zo snel mogelijk in een parcours langs 3 tonnen moet galopperen), Lacrosse te paard (Polocross) en motorstunts stonden ook op het programma. We zijn 2 dagen naar deze country show geweest en op zaterdag hebben we nog een mooie vuurwerkshow gezien en hebben we rondjes gedraaid in een van de kermisattracties.

Tot de volgende blog! :)